Hallå där, Peter Antonsson

2017-05-02

Du är delägare i ett nystartat solglasögonföretag som skänker en del av vinsten till Alzheimerfonden. Varför valde ni oss?
En del i att jag valt att starta AntonFrans är för att jag ville hitta ett sätt att påverka och bidra, att starta ett företag med välgörenhet i sitt DNA. Samma dag som jag och min kollega var överens om hur vi ville göra och att företaget skulle ha en stark koppling till välgörenhet, eller medvetenhet som vi säger, sökte jag upp rätt kontakt hos Alzheimerfonden. Min mor är sedan ca 8 år sjuk i just alzheimer och jag har haft väldigt svårt att acceptera att det inte finns något botemedel. AntonFrans är mitt sätt att "slå tillbaka" även om det inte hjälper just min mor.

Vad har ni satt för mål för bidraget till de utvalda organisationerna?
Under våra första 18 månader vill vi sälja 8 000 par solglasögon vilket ger minst 1,6 miljoner kr i bidrag till de organisationer vi arbetar med. Jag hoppas verkligen att vi lyckas med vårt mål.

Berätta om glasögonen.
Vi bestämde redan från början att kvalité var viktigt och vi har därför valt acetat från Mazzuchelli som har en av de högsta kvaliteterna som finns på acetat. För den nördiga glasögonköparen kan vi nämna att Moscot och vi har samma kvalitet på acetat. Våra linser kommer från Divel som även de är av väldigt hög kvalite. Linsen ger ett lugnt och behagligt ljus och skyddar självklart på bästa sätt. Vår process är delvis maskinell och delvis handarbete, detta för att säkerställa en bra passform och bästa möjliga finish. Allt sammantaget får man med AntonFrans en otroligt skön passform, lätt känsla, hög finish och framförallt ett medvetet val. Look Good, Do Good helt enkelt.

alz_calendar alz_calendar_alt alz_contact alz_down_yellow alz_down alz_facebook alz_file alz_forward alz_location alz_magnify alz_message alz_photo alz_quote alz_twitter alz_up_yellow alz_up burgare_kryss burgare close facebook instagram mail pin telefon vimeo heart swish Asset 1 linkedin